Ivča - Krvácení do sítnice (oční protéza)

21.08.2013 10:58

 

Zdravím všechny návštěvníky těchto stránek a děkuji za ně. Včera jsem je úplnou náhodou objevila a jak jsem slíbila, napíšu zde i já svůj příběh. V létě o prázdninách, ve svých čerstvých 17 letech, kdy se chce holka hlavně líbit klukům a užívat si života jsem začala na pravé oko vidět takovou skvrnu z mlhy která se den ze dne zvětšovala. Oční lékařka mě ihned poslala do nemocnice. Já jsem sice jako prioritu v té době vnímala odjezd na chmelovou brigádu s tím, že nastoupím až přijedu, ale to lékařka rázně zamítla. Tu mlhu způsobovalo krvácení do sítnice a v nemocnici jsem absolvovala řadu vyšetření proč tomu tak je. Převáželi mě z nemocnice do nemocnice, z očního odd na neurologii, čekala jsem až opraví CT, pak mě převezli zase na oční do Karviné a po třech měsících vyšetřování mě pustili domů k ambulantní léčbě. To už jsem neviděla na oko vůbec. Do toho se vložili mí rodiče a začali to řešit sami. Nejdříve ve Zlíně, pak v Praze na 2. oční klinice. Znova jsem absolvovala různá vyšetření, denně mi brali odběry, sem tam se výsledky ztratily a tak pořád dokolečka. Já měla nastoupit do 4 ročníku gymnázia a připravovat se na maturitu a místo toho jsem ležela po špitálech. Tím jak do toho oka pořád krvácelo tak mi rostl nitrooční tlak a měla jsem nesnesitelné bolesti oka a hlavy. Udělali mi dvakrát kryokoagualci, na čas se mi ulevilo ale oko vypadalo strašně. Bez tabletky jsem si den ani noc nedovedla představit. Užívala jsem spoustu léků - hormony, léky na jejich vedlejší účinky, léky na ředění krve a rovnou i na srážlivost krve , na bolest atd. V noci jsem věčně zvonila na sestru abych si řekla o injekci proti bolesti. Jinak jsem prochodila celou noc na chodbě protože bolestí se spát nedalo. Pustili mě domů a já z Těšína do Prahy jezdila na kontroly dvakrát do měsíce a občas si mě tam na pár dní nechali. Pak mi řekli, že na oko už nikdy neuvidím a že jde jen o to, aby mě nebolelo a nějak přijatelně vypadalo. Tak jsem jim řekla - vyndejte mi ho. Ihned ochotně souhlasili a já po dvou letech trápení jsem se začala těšit na novou etapu života bez bolestí a s přijatelnou vizáží. No - s tou bolestí to se vyplnilo - hned po operaci jsem nepotřebovala žádné tabletky proti bolesti ani jiné farmaka, horší už to bylo s tou vizáží. Nejprve jsem jezdila do Jablonce k panu Pivrncovi, po letech mi dala lékařka doporučení na pana Gruebera do Opavy. No - zkrátím, to - poslední tři roky jsem s protézkou spokojená. Ale je pravda že jsem si tím musela projít sama a všechna doporučení která jsem se zde dočetla jsem si lety praxe vychytala sama - nikdo mi třeba neřekl jak se mám k protézce chovat, nikdo mi neřekl že mám voperovaný implantát a že jsou tam čerstvé stehy tudíž jsem zvedala malého bráchu a týden po enukleaci mi ho museli odstranit atd. Proto jsem ráda, že jsem natrefila na tyto skvělé stránky , kde s můžeme potřebné informace a zkušenosti vyměňovat. Iva

Diskusní téma: Ivča - Krvácení do sítnice - oční protéza

58 rokov

Datum: 18.12.2020 | Vložil: Iva

Ďakujem za stránku ktorej som bohužiaľ súčasťou. 20. Januára 2021 idem na odstránenie pravého oka na ktorom mám nádor. Veľmi sa bojím, ale chcem ešte žiť. Ale zdravá hoci aj bez jedného oka. Chceme vedieť, či budem vyzerať ako normálna zdravý žena. Bude to vidno? Nebudú sa my deti v škole báť. Pracujem s deťmi. A je to bolrstivé? Aké najlepšie oko vybrať? Sú lepšie sklene či aké? Prosím kto vie, odpovedzte mi. Iva

bez oka

Datum: 12.02.2017 | Vložil: Anita

Dobrý den prosím o radu před půl rokem jsem přišla o oko jak dlouho budou trvat bolesti oka děkuji

Prosim o radu

Datum: 24.07.2015 | Vložil: Tereza

Dobry den, chtela bych moc podekovat za tyto stranky-jiz dlouho neco takoveho hledam. Chtela bych Vas pozadat o radu pri rozhodovani. Nasledkem urazu se mi odchlipla sitnice na pravem oku a po dvou operacich zustalo oko stejne slepe. Zaroven jiz zhruba deset let bojuji s vysokym nitroocnim tlakem, ktery mam v soucasne dobe konecne stabilizovany. Takto to asi vypada,ze je to v ramci moznosti v poradku, az na ty kazdodenni bolesti oka i hlavy. Hrozne trpim pri jakekoli male zmene pocasi a bohuzel se neobejdu bez leku proti bolesti. Zajimalo by me, zda kdybych si nechala oko odstranit(preci jen je slepe) opravdu se zbavim tech bolesti nebo to lekari rikaji jen aby me utesili? Moc Vas timto zadam o radu a pomoc,dekuji.

krvácení voku zalytéokojenom bělmo

Datum: 03.02.2014 | Vložil: Anna

často se mi zaleje oko od koutku bělmo krví

Za dva tydny me ceka operace oka enukleace

Datum: 21.01.2014 | Vložil: Polehnova .Marie@.seznam.cz

Vas clanek me velice oslovil uz 10 let nevidim na prave oko v nemocnici me nabidli operaci mam obavy jak to dopadne i strach jake to bude bez oka .Na levem oku nosim kontakni cocku 18 dioptrii tak mam obavy aby se my toto oko nezhorsilo .Dekuji za zkusenosti a rady jsem za to rada S pozdravem Marie 57 let v

Odpověď z 27.8.2013

Datum: 20.09.2013 | Vložil: JednoOčka (autorka stránek)

Milá Ivčo,
přesně Váš příběh je ukázkou toho, jak moc jsou tyto stránky prospěšné. Pro lékaře jsme jen pacienti další v řadě, pro ně se práce mnohdy stala rutinou, po letech otupěli (což je zřejmě přirozený proces) a tak se nedokáží vžít do člověka, který si projde ztrátou oka. I já mám ty zkušenosti, že mi nikdo skoro nic neřekl, jak se chovat po operaci, jak k protéze. Dokonce mi pořádně ani neřekli, co mě čeká. Prostě jsem nechtěla, aby si tím procházeli další lidé, když je možnost jim pomoci. Informace tady jsou jen mé osobní zkušenosti a rady, které jsem někde sesbírala. Přála bych si, aby web žil svým životem, abyste ho utvářeli vy - čtenáři a nositelé protézek, vzájemně si radili, vyměňovali zkušenosti atd.
Milá Ivčo, mockrát děkuji i za Váš příběh...také jste to neměla vůbec lehké. Klobouk dolů před Vaší statečností!
JednoOčka

Přidat nový příspěvek